رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک در برخی نقاط کشور خبر داد.

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق برای برخی استان‌های کشور

صادق ضیاییان با اشاره به آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی استان‌های مختلف، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در سواحل دریای خزر، برخی مناطق خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شمال آذربایجان غربی، برای روز شنبه در اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، سواحل دریای خزر و برای یک‌شنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی پنج روز آینده در برخی نقاط استان‌های هرمزگان و فارس، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان در بعد از ظهر و شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این وضعیت در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان تشدید می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، گفت: تا دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی است. دریای خزر نیز تا شنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درخصوص وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران، فردا (۱۳ مرداد) صاف از بعدازظهر با افزایش باد گاهی وزش باد شدید و احتمال گردوخاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۷ و ۳۹ درجه سانتیگراد و برای یک‌شنبه (۱۴ مرداد) صاف از بعدازظهر افزایش باد گاهی وزش باد شدید و احتمال گردوخاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۸ و ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.